Starostwo Powiatowe w Ostrołęce

Kalendarz

Niedziela 23 Września 2018

Wyszukiwarka

Menu główne

Bannery

  • WSAP
  • Facebook
  • -
  • -

Szybkie linki

Treść strony

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Marzena Święcicka

07-410 Ostrołęka
pl. gen. J. Bema 5, pok. 29
tel. (0-29) 764 28 15 wew. 171
e-mail: prk@powiatostrolecki.pl

 
  • Zasady rozpatrywania spraw

Konsumenci będący mieszkańcami powiatu ostrołęckiego (powiat ziemski) mogą zgłaszać do Powiatowego Rzecznika Konsumentów wnioski o pomoc i podjęcie interwencji drogą pisemną, elektroniczną i osobiście. Do wniosku należy dołączyć kopie/skany istotnych w sprawie dokumentów. Wniosek powinien zawierać: imię i nazwisko konsumenta, adres zamieszkania, kod pocztowy i nr telefonu kontaktowego. Wnioski bez wskazania imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.

Wzór wniosku Konsumenta do Powiatowego Rzecznika Konsumentów

 

 

  • Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów

    1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
    2) wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
    3) udzielania obywatelom innych form pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów
    4) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
    5) współdziałanie (współpraca) z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
    6) występowanie do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zlecenie prowadzenia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego działającym na obszarze Powiatu organizacjom, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumenta,
    7) możliwość żądania wszczęcia postępowania antymonopolowego,
    8) prawo występowania przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji.

Terenem działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów jest powiat ziemski (powiat ostrołęcki).

 

801 440 220 - nowy numer infolinii konsumenckiej - więcej informacji na stronie: www.uokik.gov.pl


 

Sprawdź gdzie jeszcze Konsument może szukać pomocy


Specjalistyczne porady

 

  • Informacje i dokumenty
     

Publikacje

Przepisy prawne

Wzory pism

Poradniki

 

 

 

drukuj całą stronę

Nawigacja

Powiatowy Rzecznik Konsumentów  / 

Dane kontaktowe

Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
pl.gen. Józefa Bema 5
07-410 Ostrołęka
tel. +48 (29) 764 36 45
fax: +48 (29) 764 32 81
e-mail: promocja@powiatostrolecki.pl

Licznik odwiedzin

Jesteś 10520 osobą na stronie

Godziny otwarcia

Zapraszamy do naszej siedziby
w godzinach: 8:00 - 16:00
(od pn do pt)